راهنمای اجاره دادن خانه در ترکیه

ترکیه مقصدی جذاب برای خرید ملک است. برخی از افراد املاک خود را در حالی که در این کشور حضور ندارند، اجاره می‌دهند. این کار چند هدف دارد که تأمین امنیت ملک از طریق زندگی کردن کسی در آنجا یا داشتن منبع درآمد دوم، مهم‌ترین دلایل برای این کار هستند. همچنین ممکن است فردی خانه‌ای در ترکیه خریداری نماید اما تمایل داشته باشد در شهر یا منطقه دیگری اقامت داشته باشد. بنابراین بهترین گزینه برای این کار اجاره دادن خانه در ترکیه و اجاره کردن خانه دیگری در این کشور است.

مکان‌هایی مانند استانبول، ازمیر و منطقه ساحلی آنتالیا جاهایی هستند که شما می‌توانید به بالاترین بازده اجاره دادن ملک برسید. بازده اجاره در تفرجگاه‌های ساحلی کوچک، در حال حاضر بیش از ۹ درصد ارزش ملک در سال است. شما می‌توانید از طریق شرکت‌های بزرگ و بنگاه‌های محلی برای اجاره دادن خانه در ترکیه اقدام نمایید. شرکت‌ها و بنگاه‌ها به کارهایی از قبیل بررسی خسارات، رسیدگی به درخواست‌های اجاره و ترتیب دادن مواردی نظیر بسته‌های نظافت و خوشامدگویی می‌پردازند. شهرک‌های تفریحی مشهور در شهرهای ساحلی ترکیه و شهرهای بزرگ مکان‌هایی ایده‌آل برای خرید ملک هستند. در ادامه با ترکیش ویزا گروپ همراه باشید تا نکات بیشتری درباره اجاره دادن خانه در ترکیه بدانید.

نحوه بازاریابی برای اجاره دادن خانه در ترکیه

شرکت‌های و بنگاه‌های محلی می‌توانند برای ملک شما اقدامات بازاریابی و تبلیغ انجام می‌دهند اما این خدمات معمولاً برای شما هزینه دارد. بنابراین ما توصیه می‌کنیم که در کنار کاری که آن‌ها انجام می‌دهند، بخشی از کار تبلیغات را خودتان به عهده بگیرید. در زیر ایده‌ها و پیشنهاداتی برای نحوه انجام این کار آمده است:

  • تبلیغات دهان به دهان از طریق خانواده و دوستان.
  • املاک خود را به صورت آنلاین در سایت‌هایی مانند Owners Direct و Holiday Lettings تبلیغ کنید که در آن می‌توانید به صورت مستقیم تبلیغ کرده و مشتریان خود را مدیریت کنید.
  • از سایت‌های کشور ترکیه به خصوص سایت sahibinden.com برای تبلیغ خانه خود استفاده کنید.
  • وب‌سایت و صفحه فیس‌بوک خود را بسازید. دقت کنید که آیا گروه‌های اجتماعی فیس‌بوکی هستند که بتوانید املاک خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید.
  • در روزنامه‌های محلی به تبلیغ بپردازید.
  • تابلوهای اعلانات در سوپرمارکت‌ها، کافه‌ها و مراکز اجتماعی را پیدا کنید.
  • علامت «این ملک یا ساختمان اجاره داده می‌شود» را به همراه شماره تلفن در ملک یا ساختمان اجاره‌ای‌تان نصب کنید.

سایر نکات مربوط به اجاره دادن خانه در ترکیه

مالکین خانه‌ها در ترکیه مالیات بر درآمد اجاره پرداخت می‌کنند که مبلغ آن بسته به سطح درآمد متفاوت است اما تقریباً با ۱۵ درصد شروع می‌شود. افراد خارجی که می‌خواهند مالیات بپردازند به شماره مالیات نیاز دارند و ما به شما در این فرایند کمک می‌کنیم. دقت نمایید که موعد بازده مالیاتی معمولاً در ماه مارس می‌باشد.

همچنین نکته دیگری که باید به آن دقت نمایید این است که اگر قصدتان از خرید خانه اجاره دادن آن است پس بهتر است اولویت اول خود را بر روی شهرهای بزرگی مانند استانبول قرار دهید. در این شهرها همیشه تقاضا برای اجاره خانه بالا است. در مقابل در شهرهای ساحلی و کوچک تنها در ماه‌های خاصی از سال تقاضا برای اجاره خانه وجود دارد.

همکاران ما در موسسه Turkish Visa Group با سال‌ها تجربه در زمینه اخذ اقامت ترکیه و خرید خانه در ترکیه آمادگی دارند مشاوره کامل در زمینه خرید خانه و اجاره دادن خانه در ترکیه را به شما ارائه دهند. برای این منظور تنها کافی است با همکاران ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

ثبت ديدگاه