دلایل خرید خانه در باشاک شهیر استانبول

اگر خریدار ملک هستید و به دنبال کسب اطلاعات بیش‌تر درباره خرید خانه در باشاک شهیر استانبول هستید، از آن‌چه که این منطقه برای ارائه دارد، شگفت‌زده خواهید شد. باشاک شهیر به‌عنوان یکی از ۳۹ منطقه‌ بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین شهر ترکیه، با برنامه‌ریزی شهری آینده‌نگر و نوآورانه در حال جذب خریداران ترکیه‌ای است، اما سرمایه‌گذاران خارجی حوزه املاک و مستغلات نیز به دنبال این هستند که جای پای خود را در بازار املاک این منطقه محکم کنند.

محبوبیت باشاک‌ شهیر که متعلق به منطقه مارمارا بوده و در سمت اروپایی استانبول واقع است، هر ماه رو به فزونی است. انتظار می‌رود جمعیت ساکن این منطقه که چهارصد هزار نفر است، در پنج سال آینده دو برابر شود. این شهر با مناطق اطراف خود در یک رده قرار دارد و درحال اجرای پروژه‌های مگا و زیرساخت‌های اساسی و شبکه‌های حمل و نقل است. تا سال ۲۰۰۹، باشاک‌ شهیر تحت حاکمیت کوچوک چکمجه در نزدیکی آن قرار داشت، اما رشد آن باعث شد که شکل یک منطقه مستقل را به خود بگیرد و موفقیت روزافزونی پیدا کند. با سایت ترکیش ویزا گروپ همراه باشید تا با دلایل خرید خانه در باشاک شهیر استانبول آشنا شوید.

Basaksehir 1 - دلایل خرید خانه در باشاک شهیر استانبول

دلایل خرید خانه در باشاک شهیر استانبول

محله‌های زیبای باشاک شهیر

باشاک شهیر به ده محله شامل بخش‌های اول و دوم باشاک شهیر، ضیا گوک آلپ، باشاک، باشاک‌ شهیر، کایا‌باشی، شاهین تپه، دهکده شاملار، گوورچین‌تپه و آلتین‌شهیر تقسیم می‌شود. پنج مورد آخر، منطقه‌ای به نام آزاتلیک را تشکیل می‌دهند، نامی که قدمت آن به زمان استقرار ارمنی‌ها در دوره عثمانی باز می‌گردد. این منطقه تولید‌کننده عمده باروت بود و بعدها به زمین کشاورزی رسنلی که نام یک افسر عثمانی بود تغییر نام داد.

در همین حال، محله باهچه‌ شهیر به لطف دریاچه وسیع ۲۶۰۰۰ متر مربعی که بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ترکیه است، تبدیل به مکانی محبوب برای خرید ملک شده است. در تابستان و آخر هفته‌ها، ساکنان برای استفاده از کافه‌ها، مناطق تفریحی دسته‌جمعی و زمین بازی کودکان به آنجا هجوم می‌آورند. فضای نشستن قابل توجه و صندلی‌های کافی نیز، آنجا را مکانی مناسب برای اجرای کنسرت‌ها می‌کند و زیبایی سبزرنگ آن نیز عکاسان عروسی و تازه متولدین را به سوی خود جلب می‌کند. باهچه‌ شهیر محل سولار وادیسی نیز است که به معنی دره آب می‌باشد. پارکی با ۴ کیلومتر مسیر پیاده‌روی که صبح‌ها مملو از جمعیت می‌شود و مکانی مناسب برای وزن کم کردن است، در حالی‌که خانواده‌ها با بچه‌های خردسال دوست دارند از زمین‌های بازی و جاذبه‌های آبی آن استفاده کنند.

با وجود چشم‌انداز مدرن باشاک‌ شهیر، مشهورترین جاذبه دیدنی آن، غار یاریم‌بورغاز است که عنوان اولین اقامتگاه تاریخ استانبول را یدک می‌کشد. باستان‌شناسانی که از قرن نوزدهم بر روی آن کار می‌کنند، آن را غار آلتین‌شهیر نیز نامیده‌اند و ویرانه‌های یک کلیسای دوره بیزانسی را نیز در آن کشف کرده‌اند. به دلیل اهمیتی که این غار دارد، بسیاری از فیلمسازان ترک و نمایش‌های تلویزیونی، آن را به تصویر کشیده‌اند و البته، طی ده‌ها سال، افرادی که به دنبال گنج هستند نیز، خسارات قابل توجهی به آنجا وارد کرده‌اند.

یکی دیگر از دلایل خرید خانه در باشاک شهیر استانبول جنگل شاملار یا مناطق سبز گالور است. بیست سال پیش، ترکیه به واسطه تحولات جدید در حوزه مسکن، بهبود زیرساخت‌ها و حمل و نقل سریع و پرتردد، یک پروژه بزرگ را برای پاکسازی و نوسازی استانبول کلید زد. هر چند یک دهه بعد، تلاش‌های‌ سیاست مداران به دلیل کمبود فضای سبز مورد انتقاد قرار گرفت. گرچه باشاک‌ شهیر به این انتقادات به لطف حفظ و نگهداری جنگل شاملار پایان داد. پوشش ۵۰ کیلومتر مربع و تنوع زیستی در حیات گیاهی و جانوری، شاملار را در لیست فضاهای سبز حیاتی ترکیه قرار می‌دهد و ساکنان نیز به واسطه مسیرها و فعالیت‌های پیاده‌روی، از زیبایی‌های آنجا لذت می‌برند.

Basaksehir 2 - دلایل خرید خانه در باشاک شهیر استانبول

امکانات آموزشی، حمل و نقل و بهداشت باشاک شهیر

در کنار اماکن تفریحی و سرگرمی، باشاک‌ شهیر از امتیازات قابل تحسین دیگری نیز برخوردار است، زیرا امکانات اجتماعی آن برتر بوده و همچنان در حال رشد است. در واقع، باشاک‌ شهیر یک مرکز دانشگاهی با مؤسسات خصوصی بسیاری است که دوره‌های مختلفی را در آنجا آموزش می‌دهند و برنامه‌هایی برای افتتاح یک دانشگاه دولتی جدید در دست اجراست. خانواده‌های دارای کودکان خرد‌سال و نوجوان می‌توانند از بین مدارس خصوصی و دولتی متعدد دست به انتخاب بزنند.

شاید با ارزش‌ترین امکانات اجتماعی را بتوان خدمات مراقبت‌های بهداشتی حرفه‌ای در کلینیک‌های خصوصی گرفته تا بیمارستان‌های دولتی دانست. حرفه‌ای بودن و شهرت باعث شده است که برنامه‌هایی برای افتتاح مراکز پزشکی بیش‌تر از سر گرفته شود که باشاک‌ شهیر را نه تنها در ترکیه بلکه در سطح اروپا نیز در رتبه‌های برتر از این حیث قرار دهد. مسئولان سیستم حمل و نقل شامل اتوبوس‌ها و خط مترو و نیز یک خط تراموای جدید را در باشاک‌ شهیر گسترش خواهند داد. متروی این منطقه که همیشه یک مسیر پر رفت و آمد بوده و به طول ۱۶ کیلومتر تا کرازلی امتداد دارد در حال نوسازی است و تلاش می‌شود که کارایی بیش‌تری یابد و اطمینان حاصل شود که ساکنان به بهترین شکل به حمل و نقل ۲۴ ساعته دسترسی داشته باشند.

از بین بسیاری از پروژه‌‌های در حال انجام در باشاک‌ شهیر، بیش از هر چیزی در مورد میدان مرکزی صحبت می‌شود، که یک پروژه عظیم با ۲۵۲ خیابان، باغ‌های گیاه‌شناسی وسیع، رستوران‌ها، کافه‌ها و فروشگاه‌های زیاد می‌باشد که البته امکانات جدید پزشکی نیز در آنجا احداث خواهد شد. قرار است که باشاک‌ شهیر با لینک‌های متعدد با اطراف خود به قطب حمل و نقل در استانبول تبدیل شود و روزانه بیش از ۸۰۰۰۰ نفر را با امکانات عالی جابجا کند. محله‌های متنوع و مدرن از جمله دلایل خرید خانه در باشاک شهیر استانبول هستند.

فرودگاه جدید استانبول

فراموش نکنیم که فرودگاه جدید استانبول توجه جهانی را به خود جلب کرده‌اند. زمانی در بازار املاک و مستغلات به ندرت حرفی در مورد باشاک شهیر و مناطق اطراف زده می‌شد، زیرا هیچ‌گونه علاقه‌ای به آنجا وجود نداشت. اولین شلوغی و هیجان زمانی به وجود آمد که دولت ترکیه شروع به ساخت فرودگاه جدید در آناووت‌کوی نمود که با اتمام آن در سال ۲۰۲۳، این فرودگاه با توانایی جابجایی ۱۵۰ میلیون مسافر در سال، بزرگ‌ترین قطب مسافرتی در جهان خواهد بود. در حالی‌که قیمت ملک از زمان اعلام ساخت فرودگاه جدید ۲۷ درصد افزایش داشته است، انتظار می‌رود که این روند افزایشی ادامه داشته و تا سال ۲۰۲۳ به ۵۰ درصد برسد.

Basaksehir 3 - دلایل خرید خانه در باشاک شهیر استانبول

تیم فوتبال باشاک شهیر و ورزشگاه فاتح‌تریم

هر چند دستاوردهای این باشگاه کافی نبوده، اما مانعی برای متوقف کردن آن نبوده است و طی یک سال گذشته، تیم باشاک شهیر به یک تیم برجسته در فوتبال ترکیه تبدیل شده است. برخی از اعتبار این تیم به استادیوم فوق مدرن آن با ۱۷۰۰۰ نفر گنجایش و با هزینه شگفت‌انگیز ۱۷۸ میلیون دلاری، شامل سه زمین و یک محوطه مربوط است که البته استانداردهای آن با استانداردهای بین‌المللی مطابقت دارد.

خرید در باشاک شهیر

علی‌رغم جای گرفتن باشاک شهیر در دنیای مدرن، هنوز برخی سنت‌های قدیمی از جمله بازار کشاورزان محلی دایر است، رویدادی در سرتاسر ترکیه که برای محلی‌ها میوه تازه و سبزیجات را فراهم می‌آورد. در کنار این سنت، تجارت بزرگی نیز در مراکز خرید و بازارهای بزرگ باشاک شهیر صورت می‌گیرد. همچنین، میوپارک، که عنوان بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده ترکیه را یدک می‌کشد، یک مرکز سرگرمی و خرید نیز می‌باشد. میوپارک با جاذبه‌های موضوعی، غذاخوری‌ها، و کلوب‌های کودکان با بیش از ۱۲۰۰۰ متر مربع، هر آن‌چه را که خانواده‌ها لازم دارند، در زیر یک سقف ارائه می‌کند. البته اگرچه میوپارک محبوب‌ترین مجموعه است، اما افراد در صورت تمایل می‌توانند به فروشگاه‌های برجسته دیگر مانند میس‌استانبول، اولیمپیا و مترونوم نیز سر بزنند.   

چند نکته درباره خرید خانه در باشاک شهیر استانبول

طیف گسترده‌ای از املاک و مستغلات برای سرمایه‌گذاران در دسترس است که می‌توانند برای خرید خانه در باشاک شهیر استانبول اقدام نمایند. ساخت و سازها در این منطقه به گونه‌ای بوده که بیش‌ترین امکانات داخلی از جمله استخر، سالن بدنسازی، سونا، کافه، باغ‌های خوش‌منظره و موارد دیگر را برای خریداران ارائه کند. آپارتمان‌های لوکس در باشاک شهیر به لطف تخفیف قابل توجه و برنامه‌های پرداخت گسترده، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کنند. اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیش‌تر در مورد خرید خانه در باشاک شهیر استانبول هستید می‌توانید با ما تماس بگیرید و برای دیدن محله‌ها و خانه‌های مناسب، از مشاوره ما استفاده کنید.

ثبت ديدگاه